ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

 Στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΚ Λάρισας πραγματοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2022 η Hμερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων του Ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας Erasmus+ του 1ου ΕΚ. Λάρισας.

Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τις 05 Ιουλίου έως τις 20 Ιουλίου 2022 στην Ισπανία και ειδικότερα στην πόλη Βαρκελώνη και αφορούσε δύο ροές κινητικότητας: Η πρώτη ροή αποτελούνταν από 15 μαθητές της ειδικότητας τεχνικοί οχημάτων και Ηλεκτρολόγων , με δυο συνοδούς καθηγητές, διάρκειας 16 ημερών και η δεύτερη ροή αποτελούνταν από 8 εκπαιδευτικούς του 1ου ΕΚ Λάρισας των ειδικοτήτων μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι, διάρκειας 8 ημερών.

Το θέμα της κινητικότητας αφορούσε:

«Ηλεκτροκίνηση: Νέες δεξιότητες και εκπαιδευτικό υλικό » με κωδικό προγράμματος: 2019-1-EL01-KA102-062148 . Αυτή ήταν η 2η συνεχής κινητικότητα ERASMUS+ ΚΑ1, η οποία εκπονεί το 1ο ΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ.

Φορέας υποδοχής ήταν η εταιρεία “MOVEU”, με μεγάλη εμπειρία σε κινητικότητες Erasmus. Κατά την 16ήμερη παραμονή στη Βαρκελώνη πραγματοποιήθηκαν:

Ηλεκτροκίνηση: νέες δεξιότητες και εκπαιδευτικό υλικό.

Με την υλοποίηση της κινητικότητας επιδιώξαμε την ανάπτυξη καινοτόμων γνώσεων και δεξιοτήτων σε νέες τάσεις και τεχνολογίες (ηλεκτροκίνηση) που έρχονται να αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές μορφές αυτοκίνησης.

Επίσης το γεγονός ότι στην κατάρτιση της κινητικότητας συμμετείχαν Επαγγελματικοί φορείς όπως εταιρείες, εργοστάσια και επιχειρήσεις, συνέβαλε στην κάλυψη της ανάγκης σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας στη Βαρκελώνη πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια, εκπαιδευτικές και πολιτιστικές επισκέψεις.

Οι κύριες θεματικές ενότητες των επιμορφώσεων ήταν οι ακόλουθες:

  • Παρουσίαση των πολιτικών ΕΕ για την αειφόρο κινητικότητα σε αστικά και ημιαστικά περιβάλλοντα.
  • Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε σύγχρονες τεχνολογίες συμβατικών, υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
  • Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στην υβριδική τεχνολογία.
  • Κατανόηση του συστήματος Start up και του Συστήματος ανάκτησης.
  • Βασικές αρχές οργάνωσης και διαχείρισης πρωτοκόλλων.

Πολιτιστικό εργαστήριο

Το άλλο σκέλος της κινητικότητας αφορούσε το πολιτιστικό κομμάτι. Έτσι, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας στην Ισπανία, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας και ιδιαίτερα της Βαρκελώνης μέσα από τις παρακάτω δράσεις:

Πολιτιστική ενημέρωση από ξεναγό στα σπουδαιότερα αξιοθέατα της Βαρκελώνης. Επισκεφθήκαμε τα έργα του κορυφαίου αρχιτέκτονα της Καταλονίας Antonio Gaudi, την Casa Mila & Casa Batlo καθώς και τον μεγαλοπρεπή ναό που συνεχίζει να χτίζεται σχεδόν 100 χρόνια τη Sagrada Familia. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στην περίφημη Γοτθική συνοικία που ήταν η παλιά πόλη της Βαρκελώνης.

‘Όλες οι παραπάνω δράσεις παρουσιάστηκαν στην ημερίδα μέσα από ηλεκτρονικό υλικό, καθώς και οι εντυπώσεις των μαθητών από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Παρουσιάστηκαν ακόμη τα οφέλη από τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+, τόσο για τους συμμετέχοντες μαθητές, όσο και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, αλλά και για το σχολείο και για τη κοινωνία γενικότερα.

Τους παρευρισκόμενους καλωσόρισε ο Δ/ντής του 1ου ΕΚ . Λάρισας κ. Μπίγγος Χρήστος, αναφέροντας ότι είναι το 2ο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας που υλοποιεί το σχολείο.

Η παρουσίαση της ημερίδας έγινε από τον εκπαιδευτικό Παπαδόπουλο Άγγελο Μηχανολόγο, ο οποίος ήταν και συνοδός καθηγητής στην παρούσα κινητικότητα.

Η ημερίδα έληξε με την απονομή στους συμμετέχοντες μαθητές των πιστοποιητικών Europass Mobility (ευρωδιαβατήριο), που εκδίδονται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., σε συνεργασία με τους φορείς αποστολής και υποδοχής από τον εκπαιδευτικό και υπεύθυνο επικοινωνίας του προγράμματος κ. Καράβα Ζήση.

Το Europass είναι προσωπικό έγγραφο και πιστοποιεί γνώσεις, δεξιότητες κι ικανότητες που αποκτώνται μέσω της εκπαίδευσης, της κατάρτισης ή της επαγγελματικής εμπειρίας. Επίσης έχει ιδιαίτερη αξία στη συγκρότηση του ευρωπαϊκού βιογραφικού σημειώματος. Η προστιθέμενη αξία που φέρνουν τα Ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας Erasmus+ όσον αφορά στην ποιότητα στην εκπαίδευση στα σχολεία της περιοχής μας είναι καταγεγραμμένη στη ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία και επομένως αυτό που μένει είναι να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη από αυτήν τη δυνατότητα.